Vzhledem k tomu, že ubývá škodovek, mizí i informace o nich. Navíc přemýšlivost lidstva klesá a spousta novoškodováků řeší takové banality, jako co se smí tankovat do škodovek.
Obsahuje aditivum proti zatloukání ventilových sedel (Anti Valve Seat Recession Additive - AVSRA). AVSRA obsahuje draselnou sůl, která se vylučuje na sedle ventilu a zabraňuje přímému kontaktu ventilu se sedlem.
Tento benzín je pro motory Š105, Š120L nejvhodnější. Pro motory Š120LS, Š120GLS a Š130L je tento benzín nevhodný! Jeho oktanové číslo je pouze 91; tyto motory na něj pojedou mizerně a bude docházet ke klepání. Special lije do 120LS a 130L jen DEBIL.
Vlastnosti tohoto benzínu jsou až na nepřítomnost AVSRA shodné se SPECIALem 91. Do motoru 105 a 120 jej lze používat po přidání aditiva na ochranu vent. sedel AVSRA. Lze ho koupit na každé lepší benzínce, stojí do 85Kč a vystačí až na 200l paliva. N91 do 120LS a 130L také nepatří!
Tento nejprodávanější benzín lze do Š105/120 také lít. Jeho oktanové číslo nám dovoluje zvýšit základní předstih zážehu, abychom z nakoupeného paliva vytřískali co nejvíc. Pokud to neuděláme, nic se neděje, ale část energie paliva prolétne výfukem. Dlouhodobé používáni N95 bez zvýšení předstihu bude mít za následek podpálení ventilů ! K palivu je třeba přilévat AVSRA.
Co se týče motorů 120LS a 130L, je NATURAL 95 téměř optimální. Tyto motory běhaly na SUPER 96, který již dávno není. N95 má oproti SUPER 96 oktanové číslo o 1 (jednu) jednotku nižší a neobsahuje AVSRA. Pro jeho užití je tedy třeba dolévat AVSRA při tankování.
Je pro motory 105/120 zbytečný. Jejich kompresní poměr je příliš nízký na to, aby se vyplatilo ho kupovat. Pokud na něm někdo trvá, nechť zvýší základní předstih. Pro motory 120LS a 130L je tento benzín radostí. Pro jeho tankování můžete zkusit zvýšit zákl. předstih. K palivu je třeba přilévat AVSRA.
Tyto dražší benzíny mají oktanové číslo nad 98 a většinou obsahují různé přísady na čištění spalovacích prostor a palivového potrubí. Tyto benzíny jsou na běžné ježdění zbytečné, jednou za čas je dobré takový benzín vzít a motor jím pročistit. Stoprocentně mohu doporučit benzíny Vpower, 95ku pro 105/120 a 100ku pro vyšší komprese. Opět je třeba přidat AVSRA, přestože letáky hlásí plnou aditivaci a obsluha by to lila i do raketoplánu.
Jedná se o tzv. ekopaliva s přídavkem lihu. Podíl lihu je označen v názvu, např. E15 znamená 15% podíl lihu. Na svém motoru 120LS jsem vyzkoušel E85. Pro toto palivo je třeba přetryskovat karburátor. Tak jak je, to nedrží volnoběh a neakceleruje plynule. Palivo má navíc vysoké oktanové číslo a tak by bylo vhodné zvýšit předstih, aby v extrémním případě nedošlo k propálení pístu.
Parádních výsledků jsem dosáhl mixem E85:N98 v poměru 1:1. Poměr lihu tedy byl cca 40%. Palivo pohánělo motor 120LS : komprese 9,6:1, vačkový hřídel 254/254 a zapalování Š105. Motor akceleroval o dost lépe, než na palivo Vpover Racing nebo Verva. Otáčky mezi 4.000~5.000 mu vyloženě chutnaly.