Při výměně zadních tlumičů o týden dříve se mi stalo, že mi panenka projela skrz dosedací plochu pod pružinou. Okamžitě jsem byl rozhodnutý že musím vyměnit ramena, když ramena, tak i silentbloky a další oprava byla na světě. Koupil jsem tedy v Plzni zadní ramena, silentbloky, plastové kostky na seřízení sbíhavosti a hejno pevnostních šroubků které jsem našel v katalogu. Ramena jsem chtěl původně nějak červená, ale osud chtěl aby v tom spreji s červeným víčkem byla o5 oranžová. Silentbloky jsem ostříkal jen bílým asfaltem. U Pavla jsme to sešroubovali dohromady a nasadili na auto. Čekal jsem jaká to bude věda a nic. Jen je třeba změřit jak daleko byla původní kostka v rameni a tak daleko dát novou kostku do nového ramene. Samozřejmě by to chtělo potom nechat udělat sbíhavost...
Jak na to? Povolíme 2 matky držící pohromadě rameno a nohavici (klíč 19), povolíme ten plech, co zabraňuje nohavici klesnout úplně - stačí na jedný straně(klíč 11). Tím máme oddělanou nohavici od ramene, něčím jí podepřem, ať nepřekáží. Povolí se 2 šrouby M8, co drží tlumič s ramenem. Povolí se tlumič nahoře za sedačkama a tím ho můžeme vyndat. Pozor, ať máme rameno dobře podložený, aby nám pružina stlačená ramenem neustřelila mozek :-). Podložený rameno můžem opatrně povolit, tím můžeme vyndat pružinu. Teď už můžem povolit šroub upevňující silentblok v kastli. V silentbloku jsou z obou stran zevnitř takový 2 objímky na šroub, ty použijeme na nový silentblok. Montuje se přesně naopak. Vyměnit bychom měli i L gumy mezi ramenem a nohavicí a podložky pod a nad pružinou. U všech spojů používáme pružné podložky, aby se matky nepovolovali. Pokud sami podložky nemáme, hledáme si kamarády s podložkama :-), že jo Pavle :-)).
Poděkování: Pavlovi Z. za půjčení teplé garáže, pomoc a hlavně za to, že mě nezabil, když jsme zjistili že ten tlustý šroub skrz silentblok má jemný závit a já neměl matky :-D.