Neustálé potíže s ventilátorem topení a s postupným lámáním bowdenů mě dohnaly k výměně celého topení, protože topení do roku 83 má ocelový výměník tepla, zatímco topení novější mají výměník již hliníkový. Také je dobré dopředu vědět, že ovládací táhla jsou jiná pro těleso do r.83 a jiná pro tělesa novější.
Nejprve ze systému vypustíme vodu a to tím způsobem, že vlezeme pod auto a vyšroubujeme 2 výpušťáky na trubkách k chladiči a pak ještě otevřeme odvzdušňovací kohoutek v kufru. Já to v tomto případě udělal tak, že jsem sundal hadici k vodní pumpě, kapalinu chytil do kanystru, otevřel odvzdušňován a čumák auta jsem měl cca o 20 cm výš než zadek.
U palubní desky výbavy GL se povolí 4 šrouby držící vrchní plech panelu táhel topení.
U palubní desky výbavy S,L se povolí 2 šrouby zespodu panelu a celý panel vyjmeme.
U GL palubky se povolí další 4 šrouby, abychom mohli celý ten panel vyjmout.
Zbytek už je pro obě palubní desky shodný, povolíme malý šroubek držící konzoli táhel na panelu.
Tím jsme se zbavili obtížného panelu a z palubní desky nám už trčí na bowdenech konzole táhel. Teď můžeme třeba odpojit hadice topení, jsou 2 hlavní a třetí je na levé straně topení.
Po odpojení hadic odpojíme přívodní vodiče. Ty najdeme v kufru. Odpojíme červený a žlutý drát jdoucí ze svazku a pak také kostru, která je chycena pod šroubkem na držáku motoru stěračů. Je to osmička klíč.
Teď už máme všechno připraveno k tomu, abychom topení vyjmuly. Pro jeho vyjmutí povolíme v rozích topení 4 matky M7 klíčem 11 a topení spustíme dolu a vyndáme.
Než do auta loupneme topení jiné, stálo by za to ho trochu pročistit. Proto sundáme ventilátor z tělesa topení. Celek drží pohromadě pomocí dvou bazmeků, které se jen odehnou kombinačkami.
Teď můžete buď rozebírat dál nebo to zmáknout jako já tak, že jsem topení strčil do vany, topení vystříkal vodou, jarem aby všechno bylo prostě čisté a pak se do radiátoru nalije cca 2dl octa a doleje vroucí vodou... po pár minutách to vylejeme a postup opakujeme dokud nám z výměníku vytéká bordel.
Když už jsme takhle aktivní, přetěsníme i kohout topení. Sundáme ho z topení povolením 2 matiček 8kou klíčkem. Kohoutek rozeberem tím, že vyjmeme pojistný kroužek, zatlaříme na střed, vysuneme páčku a pak dál vytlačíme střed ven. Všechno očistíme, vyměníme O kroužek a zase složíme. Celý kohoutek je dobrý prostříknout WDčkem, pak se líp ovládá. Vymění se i těsnění pod kohoutkem.
Než topení složíme dohromady, je dobré máznout ložiska ventilátoru nějakou hodně řídkou vazelínou. Když ráno zapnete větrák a on ječí jak kráva, je to k zbláznění. Proto vazelínou nešetřete. Montáž topení do auta je opak demontáže jak jsme si mohli domyslet. Přeju spoustu zábavy při výměně :-).