Výměna rozvodů, vačky, mrazovky, zdvihátek

(2010)

Na vačkový hřídel se dostaneme demontáží filtrboxu (1x klíč13 a 1x klíč10). Dále vymontujeme kryt víka ventilů (2x klíč10). Po odhalení vahadel pod nimi vyjmeme rozvodové tyčky. Překážely by. Pak sundáme AC pumpu, lépe se bez ní dělá a pro výměnu vačky tam být nesmí (3x klíč 12/13). Dále povolíme klíčem č.10 4matičky na víku rozv. tyček a to sundáme. Tímhle otvorem vyndáme zdvihátka z jejich vodítek. Kdybysme je tam nechali, nepůjde nám vytáhnout vačka. Bystrý škodovák tedy pozná, že pokud nechcem vyndavat vačku, zdvihátka vyndavat nemusíme (tyčky ovšem ano). Teď si zařadíme zpátečku a vytáhneme ručku vší silou. Pomocí trháku, kladiva a ořechu č.30 povolíme a sundáme řemenici. Klíčem č.13, 14 a 17 sundáme alternátor. Teď třeba sundáme olejovou vanu, 10kou oříškem cca 19 šroubů. Vanu dáme pryč a povolíme 10kou ještě plech přidržující sací koš k víku 2.hl. ložiska. Pak silným šroubovákem povolíme těch cca 7 šroubů M6 na víku rozvodů. Neodděluji od víka olejové čerpadlo a nechávám i rozdělovač.

Víko máme dole, tak můžeme klíčem č.17 sundat malé kolečko z vačkového hřídele, co pohání rozdělovač. Na trhu se objevily rozvody s posunutou tečkou a proto je dobré v této fázi nasadit nový řetěz s koly ještě ke stávajícímu, abychom měli jistotu, že jsou nastaveny správně.


obrazek


Teď sundáme nový i starý řetěz. Pokud měníme vačku, povolíme šroubovákem další 3 šrouby M6, co jí drží v bloku. Vačku vytáhnem a nasadíme novou, NAMAZANOU MOTOROVÝM OLEJEM. Nasadíme kroužek, co jí drží v bloku a utáhneme 3 šrouby M6.


obrazek obrazek

obrazek obrazek

obrazek obrazek

obrazek obrazek

obrazek obrazek


A teď už jenom nastavíme vačku tak, aby na ní šel nasadit řetěz s koly tak, jak sme si ho nastavili hned na začátku před demontáží starého. Kola půjdou nasadit blbě, ale neťukáme do nich kladivem nebo jenom decetně. Na kole vačky totiž hrozí, že nám vačka poškodí záslepku z druhé srany bloku. Potom bude tudy chcát olej na spojku a to je nemilé. Na kole klikovky pak hrozí, že nám vypadne axiální kroužek z klikovky a to je zbytečný oser navíc.

obrazek obrazek

obrazek obrazek

obrazek obrazek

obrazek


Teď by se dalo napsat, že montáž je opak demontáže, ale já to dělám takhle: Nasadím zdvihátka (zvolil jsem vrtaná, pro lepší mazání stěn bloku a vačky), nasadím víko rozv. tyček, AC pumpu a vložím rozv. tyčky. Teď nasadím řemenici a seřídim ventilové vůle. Když mám hotovo, nastavím si do HÚ první válec. Sundám řemenici a nasadím víko rozvodů i s rozdělovačem tak, aby mi rozdělovač ukazoval na elektrodu první svíčky. Víko přitlačím, náhon rozdělovače zapadne mezi zuby na vačce a pak už jen utáhnu šrouby, nasadím vanu a nakonec nastavím předstih a motor napoprvé chytne :-).


obrazek obrazek

obrazek obrazek

obrazek obrazek obrazek

obrazek obrazek obrazek

obrazek obrazek obrazek


Součástí odpolední anabáze byla ještě výměna vadné mrazovky zezadu na hlavě. Takže se vyndal motor, provrtala mrazovka, vyloupla a nasadila se nová. Důležité je, pořádně jí zaklepat a rozklepat, aby netekla. S vyndáním motoru, výměnou mrazovky a montáží motoru to zabere hoďku.


obrazek obrazek

obrazek obrazek


© 2011 Techsajt.cz