Na vačkový hřídel se dostaneme demontáží filtrboxu (1x klíč13 a 1x klíč10). Dále vymontujeme kryt víka ventilů (2x klíč10). Po odhalení vahadel pod nimi vyjmeme rozvodové tyčky. Překážely by. Pak sundáme AC pumpu, lépe se bez ní dělá a pro výměnu vačky tam být nesmí (3x klíč 12/13). Dále povolíme klíčem č.10 4matičky na víku rozv. tyček a to sundáme. Tímhle otvorem vyndáme zdvihátka z jejich vodítek. Kdybysme je tam nechali, nepůjde nám vytáhnout vačka. Bystrý škodovák tedy pozná, že pokud nechcem vyndavat vačku, zdvihátka vyndavat nemusíme (tyčky ovšem ano). Teď si zařadíme zpátečku a vytáhneme ručku vší silou. Pomocí trháku, kladiva a ořechu č.30 povolíme a sundáme řemenici. Klíčem č.13, 14 a 17 sundáme alternátor. Teď třeba sundáme olejovou vanu, 10kou oříškem cca 19 šroubů. Vanu dáme pryč a povolíme 10kou ještě plech přidržující sací koš k víku 2.hl. ložiska. Pak silným šroubovákem povolíme těch cca 7 šroubů M6 na víku rozvodů. Neodděluji od víka olejové čerpadlo a nechávám i rozdělovač.
Víko máme dole, tak můžeme klíčem č.17 sundat malé kolečko z vačkového hřídele, co pohání rozdělovač. Na trhu se objevily rozvody s posunutou tečkou a proto je dobré v této fázi nasadit nový řetěz s koly ještě ke stávajícímu, abychom měli jistotu, že jsou nastaveny správně.
Teď sundáme nový i starý řetěz. Pokud měníme vačku, povolíme šroubovákem další 3 šrouby M6, co jí drží v bloku. Vačku vytáhnem a nasadíme novou, NAMAZANOU MOTOROVÝM OLEJEM. Nasadíme kroužek, co jí drží v bloku a utáhneme 3 šrouby M6.
Teď by se dalo napsat, že montáž je opak demontáže, ale já to dělám takhle: Nasadím zdvihátka (zvolil jsem vrtaná, pro lepší mazání stěn bloku a vačky), nasadím víko rozv. tyček, AC pumpu a vložím rozv. tyčky. Teď nasadím řemenici a seřídim ventilové vůle. Když mám hotovo, nastavím si do HÚ první válec. Sundám řemenici a nasadím víko rozvodů i s rozdělovačem tak, aby mi rozdělovač ukazoval na elektrodu první svíčky. Víko přitlačím, náhon rozdělovače zapadne mezi zuby na vačce a pak už jen utáhnu šrouby, nasadím vanu a nakonec nastavím předstih a motor napoprvé chytne :-).
Součástí odpolední anabáze byla ještě výměna vadné mrazovky zezadu na hlavě. Takže se vyndal motor, provrtala mrazovka, vyloupla a nasadila se nová. Důležité je, pořádně jí zaklepat a rozklepat, aby netekla. S vyndáním motoru, výměnou mrazovky a montáží motoru to zabere hoďku.