Lícování spalinových cest

(2009)

Předem varuju, že tato úprava jako samotná nepřidá ani králíka, natož koně.

Že pro lepší naplnění válce musíme směsi uvolnit cestu snížením různých hydraulických odporů v podobně hran, malých průměrů a blbých zatáček, je jasné. Ale na výfuk každý dlabe a to je přeci logicky druhá půlka věci. Když něco potřebuju rychle nahnat dovnitř, zneužít to spálením, pak tedy musím ten zbytek co nejrychleji vyexpedovat. Začínáme opět na hlavě, kde otvory zvětšíme podle těsnění až na průměr 30mm (prostřední oválná díra mi vyšla rozměrově na 31,5x38mm). Povrch by měl být hladký, dokonce ještě hladší, než na sání, aby se tam nezachytávaly pevné částice. Další součástí je paroží. Začneme u pohlavní strany, kterou přišroubujeme k těsnění a otvory zvětšujeme. Všimneme si, že máme poměrně rychle hotovo, jenže úhel, který svírá svod a jeho ústí je úplně naprd, protože kouř musí na poslední chvíli zatáčet; tak domyslíme ještě rozpilování té vnitřní stěny. Je možné, že na vašem potrubí to nebude, protože jsou to poměrně hrubé odlitky a co kus, to originál. Fotky se bohužel nedochovaly.

Teď už nám zbývá jen výstup z paroží na výfuk. Nasadíme těsnění mezi výfuk a paroží a otvory zvětšíme. Tam je matroše docela dost, mě to vyšlo z 32,5 na 34mm.


obrazek obrazek


Teď, když to samé těsnění nasadíme na výfuk, zjistíme, že díry výfuku jsou hozeny trochu do boku, takže tady nás toho čeká víc. Bavíme se o výfuku AutoSona, tedy rádoby kvalitním výrobku. Polské a turecké výfuky neznám, ale lepší rozhodně nebudou. Díry se musí hodně roztáhnout, aby lícovaly také.


obrazek obrazek


Zajisté známe podmínku dobrého vyfukování, že průměry by se neměly během cesty zmenšovat. Na to tady můžem zapomenout, protože bychom museli trubky výfuku obalit ještě zvenku trubkami jinými, abychom je neprobrousili. Já jsem je při své snaze probrousil na jednom místě a tak jsem přírubu pro jistotu kolem dokola ovařil. Nejsem svářeč a měl jsem 2,5 rutilku, takže proto to vypadá, tak jak vypadá.


obrazek


© 2011 Techsajt.cz