Nejprve zabrousíme ventily dohromady s dosedací plochou hlavy. Potřebujem brusnou pastu a přípravek na zabrušování ventilů - Tčko, do kterého se nastrčí dřík ventilu a přitáhne se červíkem:
1) Na dosedací plochu ventilu naneseme brusnou pastu smíchanou s motorovým olejem a taháme za dřík. Tím přitlačujeme talířek ventilu k hlavě a přitom otáčíme doprava a doleva a ventil se s hlavou zbrousí dohromady a těsní.
2) Lepším fíglem jak na to, je nasadit ventil a místo Tčka na něj nasadit hadičku stejného průměru, jako hadičky od nádobky s brzdovkou k HBV a HSP. Stáhne se sponkou a druhej konec se nasadí na vrtačku. Pomalejma otáčkama zatočíme chvilku doprava a chvilku doleva a přitom taháme jako s Tčkem, aby se zabrušoval.
Důležité je, pamatovat si, který ventil jsme s kterou dírkou zabrušovali. Proto si to na ventil vždycky radši napíšeme...
Až budete mít pocit, že jest dokonáno (dosedací ploška bude hezky šedivá), musíme hlavu od brusné pasty očistit. PASTA SE NESMÍ DOSTAT DO VODÍTKA VENTILU!!!
Vložíme ventil (dříky namažeme olejem)
nasadíme pružinky
nasadíme horní dosedací plošku
stiskneme pružinky (ventil musí být zespoda podepřen, aby nepadal dolů)
nasadíme na drážky ventilu zajišťovací klíny
uvolníme pružinky. Teď do hlavy našroubujeme svíčky, hlavu otočíme a spalovací prostory naplníme technickým benzínem.
Tím zjistíme těsnost kolem ventilů. Pokud nám benzín utíká, ventil znova vyndáme a zabrousíme. Když už všechny těsní, nasadíme na hlavu vahadla a hlavu nasadíme na motor. Našroubujeme šrouby a podle schématu utáhneme. Nejdřív na 35Nm, 45Nm a nakonec 55Nm. Nasadíme rozvodové tyčky a seštelujeme ventily; nahodíme na motor zbytek serepetiček co se válej kolem auta, nalijeme vodu a nastartujeme. Pokud to nechce chytit, vezmeme tažné lano, uděláme smyčku, nasadíme na krk a můžeme si hodit :-). Pokud to nepomůže, hledáme příčinu :-).