Každý ví, jak dokáže tak silný stroj, jakým Škodovka bezpochyby je, potrápit při zimních startech. Pro tyto prekérky je důležité mít silný akumulátor.
Životně důležité je hlídat hladinu vody v akumulátoru tak, aby neklesla pod minimum nebo v extrémním případě, aby se neodhalily desky. Dolévání se provádí destilovanou vodou. Už jsem se setkal s tím, že někdo dolévá převařenou pitnou vodu. No, kdo chce tam. Je to prostě kravina. Dolévání je lepší provádět před zimou než v desetistupňových mrazech. Pokud už jsme toto období prošvihli, doléváme vodu před jízdou, aby se za jízdy baterie s dolitou vodou dobila.
Pokud se nám náhodou v mrazivém ránu stane, že baterku vytlučeme a neodjedeme, nesmíme ji v autě nechat, protože s její klesající kapacitou roste její zámrzná teplota, to znamená, že například baterka plně nabitá nezmrzne ani při -40stupních, tak vymlácená baterka nám zmrzne už při -5ti.
Poměrně smrtící jsou pro akumulátor krátké zimní jízdy, kdy ráno točíme a točíme, popojedeme pár kilometrů a cestou z práce to opakujeme. Po pár takových jízdách se snadno stane, že ráno nenastartujeme. Pro tyto případy je dobré baterku vyndavat a nějak dobíjet mimo auto. Já osobně toto řeším přímo v autě, takovou pididobíječkou, ve které mám trafo 16V 0,7A a přepínání 0,1/0,6A. Tu napíchnu přímo do sítě auta a podle situace si jen přepnu na 0,1/0,6A. Při použití proudu 0,1A nechávám dobíječku zaplou i několik dní. Ovšem pokud je akumulátor zcela vycucaný, je lepší ho vzít do tepla a nabít normálně proudem C/20 (40Ah akumulátor ládovat proudem 2A po dobu alespoň 24h).
U mechanického regulátoru napětí se dá podle Andrta zasáhnout dovnitř a napětí pozvednout přímo v regulátoru. U obou typů regulátorů stačí přerušit vodič mezi alternátorem a regulátorem a vložit do něj tříampérovou usměrňovací diodu, která způsobí to, že na regulátor půjde napětí nižší o úbytek na této diodě a regulátor se bude snažit tento úbytek dohnat nabuzením alternátoru, takže tím zvedneme napětí v síti o cca 0,6V , takže i s rozsvícenými světly bychom při 1500 otáčkách neměli klesnout pod 13,5V.Maximální napětí bude někde kolem 14,5V.
Důležitá poznámečka na závěr: Pokud nabíjíte baterku zdrojem konstatního proudu a zapomenete na ní a vzpomenete si třeba za týden, je třeba být opatrní. Akumulátor se může tvářit jako mrtvý a tak nás může napadnout zkusit z něj "něco" dostat např. škrtnutím kontaktů o sebe. Tak pozor ! Dopadnout to může jako baterka na obrázku. Akumulátor prostě exploduje. Takže za žádných okolností akumulátor nezkratujeme; nezkoušejte to, zkusil jsem to za vás. Části akumulátoru odlétají až 7m daleko :-).