Tak tohle vozítko jsem měl dostat za úspěšné ukončení studia a nakonec jsem ho dostal za neúspěšné ukončení studia :-).
Jedná se o Š120 L z roku 1985. Je absolutně bez úprav, prostě rodinný pracant. Během svého života byla přelakována z odstínu divná zelená do odstínu šílená zelená. tento odstín není definitivní, protože autíčko čeká GO karoserie s výměnou předních blatníků a celolak neznámého odstínu. Novým smyslem života tohoto vozu je sloužit tak, abych nemusel špinit jiné své vozy, tedy něco na způsob Š105 SP.
Auto je vcelku opotřebované, motor docela užírá olej,ale chytá pěkně. Zespodu jsou unavené zadní pružiny a skorodovaný most pod kufrem. Pod hezkými potahy jsem našel ještě hezčí sedačky. Je vidět, že předchozí majitelé na čistotu uvnitř vzorně dbali. Proto by byla škoda tam sedačky nechat pro pracovní nasazení. Kupodivu přední sedadla byla bez opěrek, a to i bez dírek, takže z modelu 105S, či z prvních škodovek vůbec. Koberce se po vyprání ukázaly taky jako zánovní a proto celý vnitřek interiéru byl vyjmut a namontován do Cipíska, kde nebude osazen žádnými potahy, aby vynikla originalita celku. Do auta jsem dopředu nasadil původní sedadla z Cipíska, tedy s opěrkami. Vzadu je jen volný prostor pro převoz materiálu.Ještě musím dovymyslet šikovnou podlahu.
Zvenku jsem navoze hned zaměnil tvarové světlomety za ovály ( z vozu 10M ), které byly pro vozy 105SP typické, vyšisované blinkry jsem vyměnil za novější a vzadu namontoval přídavný zpětný světlomet. Z podvozkové části je nejaktutnější oprava mostu nápravy, výměna zadních pružin a poté postupně nějaké opravení motoru a stálý převod 4,44.