Byl duben 2010 a Gargyho velky technicak se zacal trast ve skrini. Hlasil, ze v puli kvetna konci technicka. Protoze gargy jen stal, nestaly se mu za dobu co ho mam zadne zavady. Jen jsem si vzpomnel, ze na srazu TW2008 jiz byl Gargy pomalu bez zadnich bubnu. Vymenili jsme tedy s Petou zadni bubny, rozhybali prasatka, odmastili pakny, rozhybali 4pistky, zakamuflovali korozi na pravem prahu a zacli resit motor. Stavajici 742.12 s vackou 110r tvoril kourove efekty hodne holywoodskych pyrotechniku. Proto jsme se rozhodli navratit gargymu motor 742.13, ktery jsem koupil jako funkcni za 300 penez v Moste v Ekorunu.
Motor jsme namontili, osadili karburaci, zapalovanim a nic... Po moznych i nemoznych ozivovacich pokusech jsem zmeril tlaky, abych zjistil, ze jsou 2-2-4-3, cimz jsem motor prohlasil za mrtvy. Otazkou bylo co ted a co tam? Vzadu v garazi lezel motor 742.10 bez hlavy, ktery jsem vymontoval z 10M pred 4mi lety. Motor jsme tedy loupli do auta a ted co s hlavou... No hlavu jsem mel jednu snizenou o 1,7mm, upravene a lestene ventily. Problem byl, ze soustruznikovi to krapet ujelo a hlava byla v podelne ose ruzne vysoka a navic mi provrtal mrazovky. Mrazovky jsem tedy nasadil,hlavu nechal jeste srovnat, museli ubrat 0,04mm :-(. Hlavu jsem tedy nasadil, utahl, motor chytil na prvni otoceni a ja byl spokojeny.
Nasadil jsem tedy ostatni motormanagement a radoval se, jak to pekne klaplo... nalil jsem vodu, nastartoval a PRD, vyletely obe mrazovky. Zachvat vzteku obrovsky. Celni mrazovku jsem snadno namontovaz z5, ale ta zadni nesla... tak zvednout auto, sundat starter a tak nejak sikmo jsem ji tam natriskal, no prasarna. Po technicky az bude cas motor asi jeste sundam a mrazovvku natriskam jak ma byt. Nasledovala projizdka a prekvapeni :) 105ka vesele zvlada i dlouhou 5ku, jakou 130ka bezpochyby ma.Dluzno dodat, ze hlava je pro me jiz klasicky upravena, ikdyz tato ma kanaly jen 30mm, zadni steny steny sacich kanalu jsou vybrousene do ostra. Saci potrubi je rozsirene, slicovane s hlavou, vyfukove potrubi je slicovane s hlavou i vyfukem, no a krmim to znamym karburatorem EDSR 23/25. Veskery motormanagement je sundany ze zesnuleho Pepcovo motoru 742.12x.